BOOST IT

Ambitie Digitale Onderwijsondersteuning

17 juli 2018

 

 

 

 

 

 

 

Hoe ziet ons onderwijs eruit in 2025? En op welke manier kunnen we dit digitaal ondersteunen?
De afgelopen jaren is hier vanuit verschillende invalshoeken onderzoek naar gedaan. De samenwerking tussen de diensteenheden en verschillende gebruikersgroepen (studenten en medewerkers), heeft geresulteerd in een aantal goede adviezen. Het programma Digitale Onderwijsondersteuning heeft gebruik gemaakt van deze doordachte stukken. Door deze bij elkaar te brengen zijn we tot een Ambitie op digitale onderwijsondersteuning gekomen.

Zijn we dan compleet?
We zijn met een breed gezelschap aan de slag gegaan om de Ambitie BOOST IT vast te stellen. Aan alle academies is gevraagd deel te nemen aan verrijkingssessies. Deze hebben plaatsgevonden in maart. Tijdens deze sessies verifiërden we of de juiste ontwikkelingen in de conceptversie stonden. En of de deelnemers nog zaken misten. Maar ook waar zij de meeste prioriteit aan zouden geven. Uit al deze input is definitieve Ambitie  voortgekomen. 

BOOST IT is actiegericht
Deze wordt nu vertaald naar een functionele architectuur. Hiermee nemen we een kijkje ‘’onder de motorkap’’ van de digitale huishouding van Avans en worden er bijvoorbeeld keuzes gemaakt welke proces in welk systeem plaats gaat vinden.

Het programma is actiegericht. Dit betekent dat we onze ambitie vertalen naar een concrete roadmap. Hierin wordt zowel aandacht gegeven aan de technische implementatie, maar nog meer aan het ontwikkelen, implementeren en borgen van de nieuwe manier van werken.

Ambitie 1.0

Soort
PDF
Publicatiedatum
17 jul 2018
Laatst bijgewerkt op 17 juli 2018.
Contact

Heb je een vraag? Wil je de nieuwsbrief ontvangen of heb je een idee hoe we het onderwijs nog beter kunnen faciliteren?

Mail ons

Online magazine

Lees ons online magazine met inspirerende items over de snel veranderende wereld en hoe Avans hierop inspeelt door te investeren in digitalisering en flexibilisering.

Lees hier

Versnellingsplan onderwijsinnovatie met ICT
Nieuws